Valencià

ACTA III ASAMBLEA DE CIUTAT VELLA I BOTÀNIC

Reunida la Asamblea en Valencia a 3 de junio de 2011 (18h.)

Puntos a tratar:

  1. Lectura y aprobación del acta anterior.
  2. Organización comisiones y ver qué hacen las mismas.
  3. Asamblea coordinación barrios Plaça15 de Maig.
  4. Varios.
  5. Aprobar cartel difusión.
  6. Decálogo 15-M.
  7. Continuidad Plaça 15 de Maig.
  8. Comunicado condena (Barcelona y Paris).
  9. Informar listas de correo.
  10. Acción “democracia enferma” (Gandia).
  11. Plataforma Afectados por la Hipoteca (PAH).

La Asamblea acuerda:

  1. Se comenta que el mail estaba equivocado en el acta anterior y se confirma el bueno (acampadavlc.carmen@gmail.com). Una vez corregido el error se aprueba el acta.
  2. Se recuerda que las comisiones propuestas en la Asamblea anterior eran “difusión” y “acción” y se establece un largo y profundo diálogo sobre la naturaleza/funcionamiento/finalidades de las distintas comisiones, así como de la horizontalidad de la propia Asamblea. Se lanza la posibilidad de añadir una nueva comisión que se encargue de la “comunicación interna” y se debaten los pros y los contras de la creación de la misma – no se llega a acuerdo/consenso –. Se aprueba que al final de cada Asamblea se presenten un par de personas voluntarias que se encargará de transmitir la información de la Asamblea a la Plaza. Estas personas serán los nexos entre el barrio y la Plaza y el rol tendrá turnos carácter voluntario y rotativo. También se aprueban la generación de listas de correo (se encargará Adela) y de la continuación de las redes sociales (se seguirá encargando Xavi).
  3. Se informa que los dos siguiente lunes (a fecha del acta) de 16 a 18h. se impartirán “talleres de moderador” y de la existencia de la Plataforma Afectados por la Hipoteca (PAH), la cual necesita abogados y localizar afectados. También se informa de una posible cacerolada común en todos los barrios (fecha sin concretar) y de la preparación de la web de los barrios, donde pensamos dar de alta nuestro mail (Xavi se encarga de informarse y comunicarnos)
  4. Se informa de la Reforma educativa llevada a cabo por el conseller Font de Mora la cual elimina las “línies en valencià” de las escuelas. Debido a la gravedad del hecho, la compañera LLuïsa propone unirnos a las denuncias y comenta que Escola Valenciana está preparando una movilización para el 9 de junio (Lluisa se encargará de traer información a la próxima Asamblea). También se comenta la posibilidad de unirnos a las denuncias del C.P. Cervantes (C/Guillem de Castro) y también se dice que se traerá información más completa a la próxima Asamblea.
  5. Se aprueba modificar la dirección de C/Maria Cristina por la dirección correcta y retocar la “@” de color amarillo (se encargará Fabricio). Se expone el problema lingüístico a la hora de traducir al valenciano la palabra “Asamblea” y se aprueba que las filólogas Lluïsa, Alicia y Pau se encargarán de ahora en delante de los temas de traducción y se la coordinación de estas con Fabrizio para elaborar la nueva copia del cartel informativo de la Asamblea.
  6. Se expone el debate del debate del decálogo de la Plaza del 15 de maig y se aprueba ir a la Asamblea General de la Plaza para informarse sobre el tema, ya que será el tema a tratar de esa misma Asamblea. Lluis y Adela se ofrecen como voluntarios para informar en la próxima Asamblea de lo tratado sobre el tema del decálogo en la Asamblea General.
  7. Se establece un diálogo sobre la continuidad y evolución de la acampada de la Plaza del 15 de Maig, resaltando la autonomía de las Asambleas de barrio. Se aprueba la importancia de tejer una red de comunicación entre las Asambleas de barrio y la Plaza 15 de mayo y la recapitulación de información/mails/contacto de otros barrios para establecer una comunicación entre los barrios.
  8. Se aprueba que Antonio traerá a la Próxima Asamblea un comunicado en solidaridad con los compañeros agredidos en Paris y que Adela pondrá un enlace en la lista de correos para pedir la dimisión del conseller Felipe Puig (comunicado AVAAZ).
  9. Se aprueba que Adela se encargará de crear la lista de correos.
  10. Explicación de la acción llevada a cabo en Gandia el pasado sábado (“llevar una representación de la democracia enferma a la puerta de un hospital vestidos de médicos) y aprobación de proponer ideas y concretar acción en la próxima Asamblea. A su vez, se aprueba el intento de transportar esta acción a los demás barrios y llevar a cabo la acción de manera conjunta y simultánea. Se propone llevar a cabo una acción en las Juntas de Distrito y Pacheco se muestra voluntario de elaborar un pequeño documento con información e ideas sobre la acción. A su vez, se aprueba una quedada para el viernes 3 de junio a las 19.30 h. en el bar Racó de la Corbella, situado en la Plaça del Pilar para, para asistir a la presentación del libro “Construir el municipalismo desde la participación social” e intentar trazar las líneas de las acciones propuestas para tratar en la próxima Asamblea.
  11. Se aprueba que Pau y Mario se encarguen de recopilar información sobre la Plataforma PAH y compartir dicha información la siguiente Asamblea.

La Asamblea termina con un aplauso para el dinamizador (Adela) y con la marcha hacia la Plaza 15 de Maig de algunos de los asistentes para acudir a la Asamblea General.

ACTA III ASSEMBLEA DE CIUTAT VELLA I BOTÀNIC

Reunida l’Assemblea a València a 1 de juny del 2011 (18h.)

Punts a tractar:

  1. Lectura i aprovació de l’acta anterior.
  2. Organització comissions i veure què fan les mateixes.
  3. Assemblea coordinació barris Plaça15 de Maig.
  4. Diversos.
  5. Aprovar cartell difusió.
  6. Decàleg 15-M.
  7. Continuïtat Plaça 15 de Maig.
  8. Comunicat condemna (Barcelona i París).
  9. Informar llistes de correu.
  10. Acció “democràcia malalta” (Gandia).
  11. Plataforma Afectats per la Hipoteca (PAH).

L’Assemblea acorda:

  1. Es comenta que el mail estava equivocat en l’acta anterior i es confirma el bo “acampadavlc.carmen @ gmail.com”. Una vegada corregit l’error s’aprova l’acta.
  2. Es recorda que les comissions proposades a l’Assemblea anterior eren “Difusió” i “Acció” i s’estableix un llarg i profund diàleg sobre la naturalesa / funcionament / finalitats de les diferents comissions, així com de l’horitzontalitat de la pròpia Assemblea. Es llança la possibilitat d’afegir una nova comissió que s’encarregue de la “Comunicació interna” i es debaten els pros i els contres de la creació de la mateixa – no s’arriba a acord / consens -. S’aprova que al final de cada Assemblea es presenten un parell de persones voluntàries que s’encarregaran de transmetre la informació de la
  3. Assemblea a la Plaça. Aquestes persones seran els nexes entre el barri i la plaça i el rol tindrà torns i caràcter voluntari i rotatiu.
  4. També s’aproven la generació de llistes de correu (s’encarregarà Adela) i de la continuació de les xarxes socials (s’ha de seguir encarregant Xavi).
  5. S’informa que els dos següent dilluns (a data de l’acta) de 16 a 18h. s’impartiran “tallers de moderador” i de l’existència de la Plataforma Afectats per la Hipoteca (PAH), la qual necessita advocats i localitzar afectats. També s’informa d’una possible cassolada comuna a tots els barris (data sense concretar) i de la preparació del web dels barris, on pensem donar d’alta el nostre mail
    (Xavi s’encarrega d’informar i comunicar).
  6. S’informa de la Reforma educativa duta a terme pel conseller Font de Mora, la qual elimina les “línies en valencià” de les escoles. A causa de la gravetat del fet, la companya Lluïsa proposa unir-nos a les denúncies i comenta que Escola Valenciana està preparant una mobilització per al 9 de juny (Lluïsa s’encarregarà de portar informació a la propera Assemblea). També es comenta la possibilitat d’unir-nos a les denúncies del CP Cervantes (C/ Guillem de Castro) i també es diu que es portarà informació més completa a la pròxima Assemblea.
  7. S’aprova modificar l’adreça de C/ Maria Cristina per la direcció correcta i retocar la “@” de color groc (s’encarregarà Fabrizio).
  8. S’exposa el problema lingüístic a l’hora de traduir al valencià la paraula “Assemblea” i s’aprova que les filòlogues Lluïsa, Alícia i Pau s’encarregaran d’ara endavant dels temes de traducció i es coordinaran amb Fabrizio per elaborar la nova còpia del cartell informatiu de l’Assemblea.
  9. S’exposa el debat del decàleg de la Plaça del 15 de maig i s’aprova anar a l’Assemblea General de la Plaça per informar sobre el tema, ja que serà el tema a tractar d’aquesta mateixa Assemblea.
  10. Lluís i Adela s’ofereixen com a voluntaris per a informar en la propera Assemblea del tractat sobre el tema del decàleg en l’Assemblea General.
  11. S’estableix un diàleg sobre la continuïtat i evolució de la acampada de la Plaça del 15 de Maig, ressaltant l’autonomia de les Assemblees de barri. S’aprova la importància de teixir una xarxa de
    comunicació entre les Assemblees de barri i la Plaça 15 de maig i la recapitulació d’informació / mails / contacte d’altres barris per establir una comunicació entre els barris.
  12. S’aprova que Antonio portarà a la Propera Assemblea un comunicat en solidaritat amb els companys agredits a París i que Adela posarà un enllaç a la llista de correus per demanar la dimissió del conseller Felip Puig (comunicat Avaaz).
  13. S’aprova que Adela s’encarregarà de crear la llista de correus.
  14. Explicació de l’acció duta a terme a Gandia el passat dissabte (Portar una representació de la democràcia malalta a la porta d’un hospital vestits de metges) i aprovació de proposar idees i concretar acció en la pròxima Assemblea. Al seu torn, s’aprova el intent de transportar aquesta acció als altres barris i dur a terme l’acció de manera conjunta i simultània. Es proposa dur a terme una acció a les Juntes de Districte i Pacheco es mostra voluntari d’elaborar un petit document amb informació i idees sobre l’acció. Al seu torn, s’aprova una quedada per al divendres 3 de juny a les 19.30 h. al bar Racó de la Corbella, situat a la Plaça del Pilar per a per assistir a la presentació del llibre “Construir el municipalisme des de la participació social” i intentar traçar les línies de les accions proposades per a tractar en la pròxima Assemblea.
  15. S’aprova que Pau i Mario s’encarreguen de recopilar informació sobre la Plataforma PAH i compartir aquesta informació la següent Assemblea.

L’Assemblea acaba amb un aplaudiment per al dinamitzador (Adela) i amb la marxa cap a la Plaça 15 de Maig d’alguns dels assistents per acudir a l’Assemblea General.