ساندویچ پانل چیست

ساندویچ پانل پیست چه کاربردهایی دارد

ساندویچ پانل چیست؟
ساندویچ پانل چیست؟ ساندویچ پانل ها وزن سبک و شکلی مدرن دارند و از سه لایه (لایه بالایی، میانی، لایه زیرین) تشکیل شده اند.

صورت به گونه ای شکل می گیرد که به هم بچسبند. این پوشش در دنیای امروزی جایگزین سیمان و آجر شده است و عموم مردم به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد به آن توجه کرده اند. ساختار زیبا و سبک این نوع محصولات باعث برتری آنها نسبت به سایر محصولات شده است و برای پوشش های سقف و دیوار، تجاری، اداری، ساختمان های مسکونی، سالن های ورزشی، سوله و … استفاده می شود و هدف ما از نگارش این مقاله معرفی می باشد. انواع ساندویچ پانل، ساختار و مشخصات ساندویچ پانل، مزایا، کاربردها و …

هنگام بررسی و انتخاب ساندویچ پانل به نکاتی توجه کنید که عبارتند از:

نام و نشان و اعتبار شرکت تولیدی
ضخامت صفحه پایه
لایه ضخیم آلوزینک، گالوانیزه یا آلومینیومی
ضخامت رنگ
کیفیت و تراکم
درجه فشرده سازی فوم و سخت شدن آن
دارای یک لایه اپوکسی در زیر پنل می باشد
نوع فوم، نوع چسب استفاده شده
ساختار و ویژگی های ساندویچ پانل

ساختار و مشخصات فنی ساندویچ پانل چیست؟ همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، سه لایه، دو لایه ورق استیل

مشخصات ساندویچ پانل و معیار قیمت ساندویچ پانل

از آلوزینک، گالوانیزه یا آلومینیوم ساخته شده و در لایه میانی فوم با عایق های مختلف وجود دارد. استفاده از ورق آلوزینک بسیار مفیدتر از آلومینیوم است زیرا آلومینیوم مقاومت کمتری دارد اما آلوزینک ضد خوردگی و زنگ زدگی است و به دلیل وزن سبک بسیار مقرون به صرفه است و طول عمر بالایی دارد و درصد آلوزینک در آن از 80 تا 120 سال استفاده می شد.تزریق فوم به لایه میانی به صورت نازل و شانه ای می باشد و هر چه زمان پخت بیشتر باشد کیفیت فوم بالاتر می رود.

این ساندویچ پانل ها را می توان به راحتی و به سادگی و با سرعت بالا نصب کرد اما در هنگام نصب باید به نکاتی توجه کرد که بر کیفیت آن ها تاثیر می گذارد. در مرحله اول باید به پوشش سقف توجه کنید و فاصله تکیه گاه های اصلی که روی پوشش سقف قرار دارند را بررسی کنید. مرحله دوم قرار دادن صحیح ساندویچ پانل روی پایه است که برای هر متر مربع از روکش از پیچ گالوانیزه برای ثابت کردن روکش استفاده می شود. ساندویچ پانل ها باید به صورت همپوشانی نصب شوند تا تا حد امکان از نفوذ آب جلوگیری شود که به آن آب بندی می گویند. در پایان کار به دلیل اینکه کار زیبا و تمیز به نظر می رسد از صفحات فلاش و صفحات آبرو استفاده می شود که به نوعی به آن آب بندی نیز می گویند.

ساندویچ پانل چیست؟ و انواع آن چیست؟
ساندویچ پانل چیست؟ و انواع آن چیست؟ ساندویچ پانل ها انواع مختلفی با مزایا و ویژگی های متفاوت دارند که با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

ساندویچ پانل سقفی: ساختار و شکل این ساندویچ پانل به گونه ای است که باران و برف را به سمت پایین هدایت می کند و عرض استانداردی که برای آن در نظر می گیرند 1/12 است.
ساندویچ پانل سقفی

مزایای ساندویچ پانل چیست؟ (پوشش سقف)

عایق خوب در برابر صدا، گرما، سرما و رطوبت
مقاومت خوبی در برابر باد، باران و … دارد.
سرعت نصب بالاست
وزن بسیار کمی دارد، بنابراین مقرون به صرفه است.
آنها برای همه شرایط آب و هوایی مناسب هستند.